Hétmérföldes lépés

Hétmérföldes lépés

2017-es évzáró bejegyzés

2018. január 01. - csuth.tamas

2017, túrázó szemmel

Az évet a Téli Mátra nyitotta, ahol nagy hóban sikerült a hosszú távot teljesíteni, illetve felavatni az azóta elválaszthatatlan társaimmá váló túrabotokat. Tavasszal a Népek tavaszán jártunk, majd a Hajdú 25 kilis távján futottunk végig Anicával. Aztán jöttek az ötvenesek, Vitézlő, Kazinczy, Patai Mátra, amik már a százasra való felkészülést jelentették. Az év legnagyobb célja és kihívása az Eger Csillaga 115 volt. Kemény volt, fájt, de megcsináltam! Ötször körbeszaladtam a Vekeri-tavat és Anicával a hajdúbagosi éjszakában futottunk a Reformáció 500 túrán. Nagyon tetszett a Magashegy, ami a kedvenc tavalyi túrám lett és a Budai Kilátók, az első dunántúli teljesítménytúrám. Az év vége szociálisabban telt, a Szendrő körül gyalogszerrel, a Kőről kőre a Zemplénben, az Irinyi és a Tortúra is jó társaságban telt el. Összesen 14 teljesítménytúrán 550 megtett km, majdnem 16000 m szinttel. Túrafüggőn ez éppen bronz fokozat, mint ahogy a Teljesítménytúrázók Társaságánál is bronz minősítésre vagyok jogosult.

2017tura.jpg

dsc00853.JPG

2014-2017. Teltház miatt néhány ki is szorult...

2017-ben jól haladtam az Alföldi kéken is. 5 túranapon 216 kilométert tettem meg, ezzel már a mozgalom felénél tartok. Idén már nagyobb léptékű utakat kell majd tennem, de célom, hogy minél több túrát tegyek a kerékpárommal. Az Országos Kéktúrával nem haladok ilyen jól, egy túrán voltunk, a Rozália Téglagyártól Hűvösvölgyig. Nagy sátrazós nyári kaland volt a Rákóczi út végigjárása a Zemplénen keresztül. Jó emlék a túravezetői tanfolyam, amit most a másik oldalról is megtapasztalhattam. Remélem hasznos információkat sikerült átadnom a résztvevőknek. Voltak biciklitúráink is és végre eljutottam a Bél-kőre és a Gerennavárra is. A Bükki Kéken pedig a sötétben menetelés növelte a tűréshatárunkat. A 2017-es túráim egy része is beleszámított már az ezüstjelvényes természetjáró minősítésbe, amit nemrégen kaptam meg.

dsc00780.JPG

A bükki kövek látképe Felsőtárkányból

2017, futó szemmel

Az év elején ezeket a célokat tűztem ki magam elé, amik nagy részét sikerült is teljesíteni:

dsc00854.JPG

 

26165690_1791371520897226_653911327740604401_n.jpgAz évi 1500 km-t elég jól sikerült felülmúlni, 2036,8 km lett a vége. Ebben nagy szerepe van az októbertől megemelt futásmennyiségnek. Rájöttem, hogy a heti 40 kilométertől nem lehet csodákat várni, így heti háromról négyre emeltem a futásaimat, heti kb. 60 km-re. Kisebb kilengésekkel sikerül is tartani magam hozzá, remélem lesz is eredménye tavasszal a Rotary futáson. 31 közös futáson voltam a Debrecen Környéki Futó Ismerősök csapatával és ugyanennyi atlétikaedzésen voltam. Ezek a keddi és csütörtöki alkalmak már teljesen beépültek a napjaimba. 3 lábujjkörmömtől váltam meg, így mostantól 46-osnál kisebb futócipőt még véletlenül sem hordok. Novemberben egy óriási egyéni csúcsot futottam az Oxigén kupán: 10 km, 38:41 (3:52 min/km). Ebbe a futásba most tényleg mindent beleadtam. Idén egyébként sem versenyeztem túl sokat, de a Tisza-tavi félmaraton rekord eredményt a nagy meleg miatt esélytelen volt futnom.  A Cserép Trappra jól sikerült a visszatérés és a Tisza-tavat is körbeváltóztuk. A terepfutások (Muzsla Trail, Mátra Trail) viszont jó tapasztalatot jelentettek. Sokat kell még fejlődnöm, ezért nem is fogok erőltetni olyan versenyeket, amikre még nem állok készen. Nagyon motiváló mások eredményeiről olvasni, de be kellett látnom, hogy én még nem tartok ott. De remélhetőleg még van rá jó pár évem és akkor is lesz még Mátrabérc.

Nyáron úszni jártam, egy úszásoktató próbált javítani a technikámon. Utána jártam még néhányszor a strandon, de ismét el kellene járnom úszni. Álmok vannak, de tenni is kell értük...

2018-ra most nincsenek konkrét terveim. Egy évvel a maraton után ősszel már éreztem, hogy szívesen lefutnám újra a 42 kilométeres távot, ami mindenképpen haladás. A hol és a mikor azonban még a jövő zenéje. Szabó Áron írta a Piros85 beszámolójában: Menni kell előre, motiváltnak maradni, és előbb utóbb helyrekerülnek a dolgok. Most úgy érzem, hogy a motiváltság fenntartása lesz a legfontosabb és  egyben a legnehezebb feladatom.

2017 a blogon

Magam sem gondoltam volna, hogy eddig eljutok, 30 poszt készült egy év alatt. A legolvasottabb bejegyzések:

1. Rákóczi túra, Füzértől Regécig

2. Alföldi Kék- Vésztő- Réhely

3. Vitézlő- 2017. 04. 22.

4. OKT- Rozália téglagyár- Hűvösvölgy

5. Rákóczi túra, Regéctől Sárospatakig

Jó párszor került ki a blog az Index blogajánlójába, de aminek a leginkább örülök, hogy jó ideje minden nap érkezik kattintás a blogra. Az meg külön megtisztelő, hogy valaki belinkelt Facebook-ra a kéktúrás blogok közé.

Remélem 2018 is legalább olyan jól sikerül, mint 2017. A legjobb élményekről itt is beszámolok majd, addig is válogassatok a korábbi posztok közül.

Boldog új évet!

A bejegyzés trackback címe:

https://maratonom.blog.hu/api/trackback/id/tr4213538467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása