Hétmérföldes lépés

Hétmérföldes lépés

Túra és futás a télies Mecsekben

2019. január 17. - csuth.tamas

Szombaton a Télies Mecsek teljesítménytúra 16 km-es távján vettem részt. A nevezés után a Teca Mama Kisvendéglőből egy rövid, de annál jegesebb bicikliút szakasz után az Éger-völgyből induló zöld sáv jelzést követve kezdtük meg a kaptatást a Jakab-hegyre.

Az Éger-völgyben

Patakátkelés

Behavazott páfrányerdő

Vaskori földvár sánca öleli körül a Jakab-hegy csúcsát

A tetőre felérve az első ellenőrzőponton pihentük ki az emelkedő fáradalmait. Én a kilátó függőleges létráját is megmásztam addig, bár nem volt kellemes kesztyű nélkül a hideg fém érintése. A szűk toronyban a mászás kissé túlmutatott a komfortzónámon, de legalább volt kilátás.

A jakab-hegyi kilátó

A pálos kolostorrom

Kilátás a Tubesre és a Misinára

A kék sávon értük el a következő pontot, a Remete-rétet. Itt szaloncukorral és meleg teával vártak minket. Kedvelt szánkózóhely, ezúttal is több gyerek élvezte a tél örömeit.

Ellenőrzőpont a Remete-réten

Harangláb Mecsekszentkúton

A piros sávon ereszkedtünk tovább lefelé, az orfűi úttal párhuzamosan. Több ki völgyön vágtunk át, hangulatos kis hidakon vezetett az út. A Szentkúti vendégháznál tértünk le a bicikliútra és a túra maradék részét már itt tettük meg. A vendéglőbe visszaérve már a kitűzővel és főtt virslivel vártak a szervezők.

Hangulatos ösvény a Szentkúti-völgyben

Az egyik gyaloghíd

Másnapra hosszabb terepfutást terveztem. A Tettyéről a Flóra-pihenő érintésével értem Dömörkapura, ahonnan a piros kereszt jelzésen ereszkedtem le a jeges lépcsőkön Alsógyükésre. Egészen a Rábay-fáig követtem ezt a jelzést, majd onnan a zöld kereszten, a Tölgyes-úton haladtam tovább.

A TV-torony a Misinán

A Karolina külfejtés a Flóra pihenőről. A jobb sarokban a Zengő

A Kantavári-forrás csillapította szomjamat

Hó és napfény

Hangulatos, néhol keskeny ösvény, egy helyen sikerült is kicsúsznom, ugyanis a csúszásgátlót megint nem vettem fel. Kihagytam a kitérőt Gesztenyésre, de visszafordultam az Andor-forráshoz. A Tripammer-fától a zöld sávon egy nagyon megkapó völgyön az Ágnes-vízesésig futottam.

Nem pont erre gondoltam, mikor az Andor-forrás sárkányfejéről olvastam

Valahol a Dagonyázó-forrás közelében

Ágnes-vízesés

Álló- és függő jégcsapok

Megérte a kitérő, a félig befagyott vízesés jégcsapjai jó fotótémát nyújtottak. Visszafordultam a piros keresztre. A Melegmányi-vízesés is teljesen befagyott, a jégpáncél alatt azonban folyamatosan morajlott a víz. A csúszós kaptató jócskán lelassított, de sikerült kijutnom a völgyből. Végül elfutottam a Fehér-kúti kulcsosházig, hogy begyűjtsem a mecseki házak matricát, majd a zöld kereszten némi plusz távot belerakva a piros sávon értem vissza Dömörkapuhoz, majd onnan vissza a Tettyére.

A teljesen befagyott Melegmányi-vízesés

A felső mésztufalépcsők

A naplementei fényei a Zengő körül

A bejegyzés trackback címe:

https://maratonom.blog.hu/api/trackback/id/tr6414567348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása