Hétmérföldes lépés

Hétmérföldes lépés

Rotary Háromnegyed Maraton- 2017. 04. 02.

2017. április 13. - csuth.tamas

Az idei már a negyedik Rotary Futófesztivál volt, amin részt vettem. Először csak a Jótékonysági futáson vettem részt 2014-ben, ezekhez két félmaraton csatlakozott, most viszont futótárs hiányában kimaradt a kiskör és az új, 30 km-es távon indultam. Anica nagyon szerette volna ezt a távot, és ha már megszervezték, akkor már én is ezt választottam. Még így sem volt túl népszerű a táv, 37 futó indult rajta.

Anica átvette a rajtcsomagom, így a verseny előtt nem sok dolgom volt. Külön felhívta rá a figyelmem, hogy vigyek sapkát, és szerencsére hallgattam is rá. Bolyongtam egy darabig a helyszínen ismerősöket keresve, szerencsére épp odaértem a DKFI közös fotójára. Kivártam a sorom a csomagmegőrzőnél, közben megettem egy banánt, majd megtaláltuk egymást a többiekkel. Józsi rajtolt a félmaratonon, mi pedig a maratonosokkal indultunk. Néztük a menő triatlonosokat, mondtuk is, hogy futás közben nemigen fogjuk őket többet látni. A speaker bíztatott minket, hogy egyszer menni fog a maraton is. Ez elég lesajnálóan hangzott és kikértük magunknak.

dsc_9218.jpg

Rajt. 6 kört kellett megtennünk a Nagyerdei körúton, a vidámpark előtt egy fordulóval, majd át a stadionon. Ez kb. 5 km volt. Az első kör óvatos 165 körüli tempóval ment. Ez elég lassú volt, jócskán lemaradtam, ez verseny, úgyhogy gyorsítottam. Az első kör végén már belemártottam a sapkám a dézsába és ez állandó rutin lett. 2.-3. körön 170-175-ös pulzus. Jól ment, jól is haladtam. Sok ismerős, mindenkitől jött a szurkolás, köszönöm! Egyre melegebb lett. Minden pontnál ittam, így nagy probléma nem volt, de a 4. körtől 180 felé ment a pulzusom és onnan már nem is mozdult. Ez azt jelentette, hogy a verseny felét anaerob tartományban futottam le. Egyre nyűgösebb lett a dolog. Kezdtek eltűnni a félmaratonosok is, én is szívesen kiszálltam volna. A félmaratoni időm 1:40:42 lett.

_kon9322.jpg

Kezdtem érezni a vádlim, és már fájt a combhajlítóm is. Néha megjelent a pontokon izo, olyankor azt ittam. Nem tudtam belőni, hogy milyen a tempóm. Gondoltam, hogy bár maratonistákat megelőzök, az nem azt jelenti, hogy gyorsan is megyek. 30-as távosokat alig láttam, volt egy lány, aki nagyon jól tolta, nagy nehezen sikerült megelőznöm. Kiszúrtam egy maratonváltóst, ő jó lesz nyúlnak, frissen tud majd húzni. Nagy nehezen felvettem a tempóját, vagy kétszer megelőztük egymást, de az utolsó körre már ő is elmaradt. Ekkor már tényleg csak az hajtott, hogy itt a vége mindjárt. Az utolsó pontomon találtam két falat banánt, azt megettem, bár már mindegy volt. Láttam még néhány harmincast, őket megelőztem, de valószínűleg mögöttem voltak egy körrel. Beértem a célba, bemondták nevem, de azt nem, hogy végeztem-e. Mondtam az éremosztóknak, hogy szerintem ennyi volt, ha jól számoltam. Kicsit tanácstalanul néztünk egymásra, de ennyiben maradtunk. A katarzis most elmaradt. Végeredmény: 2:34:41.

rotary_1.jpg

Laci szomszédom jött, mondta, hogy sokan kiszálltak, így harmadik17759248_1485942268122618_2109154074_o.jpg vagyok. Hittem is, meg nem is. Összeszedtem a táskám, majd megtaláltam Józsit és összekaptam magam. A fájdalmas futás ellenére most nem estem annyira szét, mint a maratonon, hamar helyrejöttem, és mire Anica befutott, már egész jó állapotban voltam. Megnéztük az eredményeket, tényleg 3. lettem és kategória első. Hűha, akkor megvárjuk az eredményhirdetést. Előtte befaltam a hot-dogot. Aztán kihívtak a dobogóra, ami olyan magas volt, hogy kihívás volt felmászni rá. Laci lett a 2., őt még sosem sikerült megelőznöm, most is a rajtban láttam utoljára. Az első helyezett eléggé szétcsapta magát és infúzióra kötötték, így egy hölgy képviselte a dobogón. Azért örültem, hogy én azért a rosszullét közelébe sem kerültem. Kis várakozás után a korosztályos győztesekkel is dobogóra álltam. Két oklevél, egy kupa és két ajándékcsomag. Fáradtan, de jó érzésekkel mentem haza.

17622194_1485941551456023_253970844_o4.jpg

És ami utána történt... Facebookon követtem az eseményeket, de azért meglepődtem. Az első helyezett kihúzatta az utolsó körét, mert a cél előtt pár száz méterrel rosszul lett és úgy kellett besegíteni. Szóval ő ezt nem érezte korrektnek, átadta Lacinak a kupát, és az enyémet is kicserélték. Így bár a dobogón 3. lettem, a honlapon már 2.-ként vagyok feltüntetve. Ez az átélt érzéseken nem változtat, de hencegni jobban lehet vele. A sporttársnak meg jár a megosztott első hely, nagyon sportszerű volt ez a gesztus.

dsc00417.JPG

A verseny végül keményebb lett, mint gondoltam, jó tapasztalat volt, hogy milyen ha elszáll a pulzus. A szervezéssel voltak gondok, a frissítés nem volt az igazi, és rövidebb volt a pálya. Nekem egyik sem volt olyan húsbavágó probléma és nem is tűnt fel, de érthető, hogy nehezményezik. A 30-as táv meg a legsunyibb, ahogy utólag mondták, de igazat is adok. Lebecsüli az ember, de jóval több, mint egy félmaraton, ezt a saját bőrömön tapasztaltam. Maraton előtt állóknak kiváló szintfelmérő, remélem jövőre népszerűbb lesz majd. Elégedett vagyok az eredménnyel is, de hiába lettem második, azt a hét perces különbséget nem tartom szépnek. No pain, no gain, de remélem egyszer eljutok odáig, hogy nem fog ennyire fájni egy nagyobb intenzitású hosszú futás.

A bejegyzés trackback címe:

https://maratonom.blog.hu/api/trackback/id/tr912420515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása