Hétmérföldes lépés

Hétmérföldes lépés

Futónapló- január

2019. február 11. - csuth.tamas

Az ünnepek alatt sajnos nem igazán sikerült a mértéktartás, így elég rossz formában tértem vissza Pécsre. Az általános rossz közérzet mellett természetesen a futás sem ment jól, így Balázsékkal is egyre kevésbé tudtam tartani a tempót. A téli körülmények sem könnyítették meg a dolgomat. Beszereztem egy csúszásgátlót a Lidl-ből, amit egy nadrággumival sikerült leesésbiztossá tennem. Így is volt, hogy bár ott volt a kocsiban, nem vittem magammal, hogy aztán végig csúszkáljam a futást. Az is nyomasztott, hogy elvileg alapoznom kéne, mégis mindig túl magas pulzuson futok. Behúztam hát a féket és lassabb tempóra váltottam, szerencsére ehhez is találtam társaságot, szóval maradt motiváció a korán kelésre. Hétvégente hosszabb futó kirándulásokat iktattam be, jártam a Melegmányi-völgyben, a Zsongor-kőnél és futottam a Bartina maratonon.

Január végén először mentem el ötször futni egy héten. A kilométerszám nem is lett olyan sok, de az edzésszámon volt a hangsúly. Szép fokozatosan szeretném emelni, a Vipava Trail megérdemli a normális felkészülést. A januárt végül 287 kilométerrel zártam, ami majdnem ugyanannyi, mint tavaly, de akkor magasan az lett a legjobb hónapom. Most jobban ki szeretném ezt a teljesítményt tolni a többi hónapra.

A nagy zabálások mellett a futás utáni nyújtásokat is elhanyagoltam, így kénytelen voltam drasztikus megoldásokhoz nyúlni. Nyújtás kihívást találtam ki magamnak, azaz minden nap egy legalább 10 perces "yoga for runners" videót kellett megcsinálnom. Ezt Instagramra is kiraktam, hogy véletlenül se akarjam megszegni. Sikerült rászánnom magam minden nap, hiába voltak nagyon hasonlóak a gyakorlatok. Egy német vagy francia videó azért feldobta a dolgokat, bár ők is ugyanazokat csinálták. A downward dog-ot még mindig nagyon utálom, de azért némi fejlődést azért sikerült megfigyelnem magamon.

A másik esti programomat az Ensport erősítő videói adták. Nem volt vészes az előfizetés és úgy voltam vele, hogy legalább motiválni fog, hogy rendesen csináljam. Heti kétszer küldenek egy nehezebb és egy könnyebb videót. Aztán amikor már harmadjára küldték el a Youtube csatornájukon nyilvánosan megosztott videókat, hogy válogassunk kedvünkre, elszállt a lelkesedésem. Nyújtással együtt volt, hogy egy órát is rászántam az edzésre, ami persze remek dolog. De így a hirtelen felszabadult esti óráimat is inkább alvásra fordítom, hogy könnyebben menjen a hajnali kelés...

A bejegyzés trackback címe:

https://maratonom.blog.hu/api/trackback/id/tr6814621020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása